dgg dgg .

dgg

راههاي پيشگيري از عفونت ادراري

عفونت ادراري (UTI) يك عفونت در هر بخشي از دستگاه ادراري شما است (كليه ها ، حالبها ، مثانه و مجراي ادرار) بيشتر عفونت ها شامل دستگاه ادراري تحتاني ، مثانه و مجراي ادرار است. 
اگر تا به حال به عفونت ادراري مبتلا شده ايد ، مي دانيد كه چقدر مي توانند دردناك و نااميد كننده باشند ، به خصوص اگر آنها دوباره عود كنند. در حالي كه آنتي بيوتيك ها معمولاً طي چند روز عفونت ادراري را درمان مي كنند ، اقدامات ساده ديگري نيز وجود دارد كه مي توانيد براي جلوگيري از ابتلا به آن در وهله اول استفاده كنيد.
 
خداحافظي از سوزش ادرار مكرر و ساير علائم ناخوشايند را امروز با اين تغييرات شروع كنيد. نكته اصلي اين است كه باكتري ها را از سيستم خود دور نگه داريد.
 
پيشگيري از عفونت ادراري ، عفونت ادراريراههاي پيشگيري از عفونت ادراري 
 
• مقدار زيادي آب بنوشيد: نوشيدن آب به رقيق شدن ادرار كمك مي كند ، ساده ترين راه براي جلوگيري از ابتلا به عفونت ادراري ، بيرون راندن باكتري ها از مثانه و مجاري ادراري قبل از ورود به سيستم است.
 
• از جلو به عقب پاك كنيد: باكتري ها معمولاً در اطراف مقعد قرار دارند. اگر از جلو به پشت پاك كنيد ، به خصوص بعد از مدفوع ، احتمال ابتلا به مجراي ادرار كمتر است.
 
• قبل از رابطه جنسي خود را بشوييد و بعد از آن ادرار كنيد: قبل از رابطه جنسي از صابون و آب استفاده كنيد. اين باعث مي شود باكتري ها از مجراي ادراري دور شوند. و ادرار كردن پس از آن ، هر باكتري كه وارد مجاري ادراري مي شود را به بيرون مي راند.
 
• از محصولات تحريك كننده زنانه خودداري كنيد: از شستشوي خود با اسپري هاي دئودورانت ، پودرهاي معطر و ساير محصولات زنانه كه به طور بالقوه تحريك كننده هستند خودداري كنيد.
 
• راههاي پيشگيري از بارداري خود را دوباره بررسي كنيد: استفاده از كاندوم ، اسپرم كش يا روان كننده ها مي تواند احتمال ابتلا شما به عفونت ادراري را بيشتر كند زيرا همه آنها مي توانند در رشد باكتريها نقش داشته باشند. اگر اغلب عفونت ادراري مي گيريد و از يكي از روش هاي پيشگيري از بارداري استفاده مي كنيد ، براي خشكي واژن يك روان كننده مستقر در آب استفاده كنيد و روش ديگري براي كنترل تولد را در نظر بگيريد تا ببينيد كه آيا اين كمك مي كند.
 
برخي پزشكان همچنين به زناني كه عفونت ادراري زيادي دارند توصيه مي كنند لباس زير پنبه اي بپوشند ، به جاي وان از دوش استفاده كنند و از لباس هاي محكم كه مي توانند باكتري ها را در مجراي ادراري به دام بيندازند ، خودداري كنند. در حالي كه اين موارد به اندازه كافي ساده براي انجام دادن هستند ، هيچ يك از آنها توسط داده هاي علمي پشتيباني نمي شوند.
 
پيشگيري از عفونت ادراري ، عفونت ادراري جلوگيري از ابتلا به عفونت ادراري با كران بري
 
آب كران بري و پيشگيري از عفونت ادراري :
با گذشت سالها ، مطالعات زيادي روي ماده ي موجود در كران بري انجام شده است كه تصور مي شود از چسبيدن باكتري به لايه مجاري ادراري جلوگيري مي كند. اما هيچ يك از اين مطالعات نشان نداده اند كه چه مقدار از اين ماده براي جلوگيري از ابتلا به عفونت ادراري كمك مي كند.
 طعم موردعلاقه كيكت رو انتخاب كنمراكز فيزيوتراپي با به روز ترين دستگاه ها
اگر هنوز هم مي خواهيد اين كار را امتحان كنيد ، نوشيدن آب كران بري يا ميوه كران بري احتمالاً خوب است. اما موارد استثنائي وجود دارد ، مانند مصرف داروي رقيق كننده خون ، دارويي كه بر روي كبد يا آسپيرين تأثير مي گذارد. هميشه عاقلانه است كه قبل از هرگونه مكمل ، ابتدا با پزشك خود صحبت كنيد.
 
پيشگيري از عفونت ادراري ، عفونت ادراريآنتي بيوتيك و عفونت ادراري
 
توصيه هاي پزشك :
اگر زياد به عفونت ادراري مبتلا مي شويد، پزشك ممكن است كارهاي زير را توصيه كند:
- يك مقدار كم روزانه آنتي بيوتيك ، به مدت 6 ماه يا بيشتر مصرف كنيد.
- در صورت بروز علائم ، خود را براي انجام عفونت ادراري در خانه آزمايش مي كنيد. 
- مصرف يك دوز آنتي بيوتيك بعد از رابطه جنسي
 
اگر يائسگي را پشت سر گذاشتيد ، مي توانيد از كرم واژن استروژن استفاده كنيد. پس از يائسگي ، زنان استروژن كمتري در بدن خود دارند كه اين امر مي تواند باعث خشكي واژن شود و مجاري ادراري را در معرض عفونت قرار دهد. اين روش درماني مي تواند به متعادل سازي فاكتور pH اين منطقه كمك كرده و باكتري هاي خوب را دوباره شكوفا كند.
 
گردآوري:بخش سلامت بيتوته 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۵۰ توسط:hjhjnn موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :